maanantai 21. syyskuuta 2015

Kuka sanoi ja mitä

Onnettomuuspaikalla on sekasortoinen tilanne, mutta poliisi tekee parhaansa saadakseen mahdollisimman monipuolisen ja selvän kuvan tapahtuneesta. Kolme silminnäkijää on antanut lausuntonsa tilanteesta.

Ensimmäisen silminnäkijän kertomus:

"No emmää oikee tiiä mitä siinä tapahtu. Mää olin just tulossa töistä, ku mää kuulin vaa kovan pamauksen tossa tien toisella puolella. Olin just puhumassa puhelimeen nii en oikee kiinnittäny huomioo että kuka teki ja mitä. Siis kauheen sekava tilanne! Se auton kuski oli semmonen keski-ikänen mies kai, no aika paljon vanhempi kuitenki. Kai niillä oli aika kova vauhti molemmilla, mut se mies kyl tuli mun mielestä kolmion takaa. Toivottavasti kaikki on kunnossa kuitenkii!"

Toisen silminnäkijän kertomus:

"Kyllähän tämä ihan selvästi on rattijuopumus, aivan varmasti. Ai, kumpikin oli selvinpäin, todellako? No kyllä minä olen sen elämässäni jo oppinut, että moneen ongelmaan on alkoholi syynä, jos ei suoranaisesti niin välillisesti. Kyllä varmasti krapulassa jompikumpi oli. Oletteko aivan varma että molemmat puhalsivat nollat? Moni nykypäivän ongelmista johtuu alkoholista. Ai, niin se onnettomuustilanne? Kyllähän minä sen näin. Autokuskin olisi tullut väistää, mutta liekö ollut viinanhimo hänelläkin niin vallitseva. Ai, tämäkö riitti? Toivottavasti olin avuksi!

Kolmannen silminnäkijän kertomus:

"Joo, kyllähän minä olin tuossa päivittäisellä inspiraatio-päiväkävelylläni, kun hiljaisen arkiaamun rikkoi tuo jarrujen vinkuna ja kova pamaus. Moinen järkytti kyllä sieluani, havaitsinkin pian missä tuo äänien lähde oli. Itsellänihän ei ole ajokorttia ja en juurikaan autoista tiedä. Uskon, että autolla ajaminen tukahduttaisi luovuuteni paljon helpommin, mutta kyllä minä liikennesäännöt tiedän toki. Tämä hieman kookkaampaa ajoneuvoa kuljettanut herra tuli kolmion takaa, tilanne oli suoraan kuin traagisesta takaa-ajosta! Anteeksi, mutta minun on nyt mentävä. Tunnen kuinka tämä aistit ylikuormittava tapahtumasarja toimii inspiraationi lähteenä tänään!"

2 kommenttia:

  1. Ensimmäisenä taitaa olla parturikampaaja Tampereelta. Tunnistin tamperelaisena murteen osia ja muutenkin vaikuttaa ihan 19 vuotiaalta tytöltä. Puhuu puhelimeen ja ei oikein osaa sanoa mistään mitään, kun ei sillai varmaan kiinnostakaan.

    Tämä toinen haastattelu oli hyvä! Kyseessä varmaankin raittiusseuran pj Inkeri Viinanen. Aluksi mietin, että oliko meillä joku eläkeläis-pahansuopa mummo mukana, että olisi sopinut hyvin hänenkin suuhunsa tällainen marmatus.

    Viimeisenä tekotaiteellisesta inspiraation etsimisestä taitaa olla kyse runoilija Aapo Aamuruskosta.

    VastaaPoista
  2. Mäkin veikkaisin, että ensimmäisessä olis kyseessä parturikampaaja. Murre ei kyllä mulle sanonut mitään, mutta jotenkin toi puhetyyli ja esimerkiksi puhelimeen puhuminen toi sellaisen nuorekkaan kuvan joten pohdin että kyseessä on joko 14 v koululainen tai sitten se 19 vuotias parturikampaaja, mutta jos siis henkilö oli tulossa töistä, niin pakko sen kai on olla se parturikampaaja.

    Mäkin veikkaan, että toisessa repliikissä kyseessä voisi olla tämä raittiuslautakunnan puheenjohtaja, sillä tyypillä tuntui olevan melko tiukka linja alkoholin suhteen.

    Viimeinen oli ehkä kaikkein helpoin, eihän se voi olla mikään muu kuin runoilija!

    VastaaPoista